FAQ – VEEL GESTELDE VRAGEN

Receptie - Boekingsvoorwaarden - Algemene informatie

1. Is de camping het hele jaar open?
Neen. De camping is alleen geopend van eind maart tot begin November.
2. Waar kan ik de plattegrond van de camping vinden?
Wij tonen vrijwillig de plattegrond van de camping niet op onze site. Het wordt u bij aankomst gegeven, zodat u zich op uw plaats kunt vestigen. Indien nodig begeleiden wij u naar uw stacaravan om bij aankomst de inventaris op te maken.
3. Wat zijn de openingstijden van de receptie?
Elke dag van 8.00 uur tot 20.00 uur.
4. Wat zijn de mogelijke aankomst- en vertrektijden op de camping?
  • Voor verhuur: aankomst vanaf 16.00 uur, vertrek voor 10.00 uur.
  • Voor kampeerplaatsen: aankomst vanaf 14.00 uur, vertrek voor 12.00 uur.
5. Is het mogelijk om mijn reservering te annuleren of mijn verblijf uit te stellen? Wat zijn uw algemene voorwaarden?
De reserveringsvoorwaarden kunnen worden gedownload en bij het reserveringscontract worden gevoegd, bij ondertekening daarvan worden ze geacht te zijn aanvaard. Als onderdeel van een internetreservering (wat gelijk staat aan een contract), moeten ze worden gecontroleerd voordat ze naar de betalingsstap gaan.
6. Hoe kan ik mijn tegoed gebruiken?
Door bij de verwerking van uw dossier uw door onze diensten meegestuurde klantnummer te vermelden.
7. Wanneer moet ik de borg en het saldo voor mijn verblijf betalen?
  • Voor verhuur: aanbetaling bij boeking, saldo 30 dagen voor aankomst.
  • Voor kampeerplaatsen: aanbetaling bij boeking, saldo bij aankomst.
8. Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Wij accepteren betalingen per creditcard, overschrijving of contant.
9. Ben ik verplicht een annuleringsverzekering af te sluiten? Wat dekt uw camping als ik er geen abonnement op heb?
Nee, dat is een optie. Raadpleeg de documenten die u kunt downloaden op de pagina's over accommodaties of kampeerplaatsen.
10. Is het dragen van de armband verplicht?
Ja, gedurende uw hele verblijf; het stelt ons in staat om ervoor te zorgen dat alle mensen die profiteren van de diensten van de camping, bewoners zijn.
11. Heeft u een wasserette?
  • Ja. Het is elke dag open van 9.00 tot 21.00 uur.
  • Prijzen (inclusief wasgoed): € 6 voor 6 kg.
12. Zijn barbecues toegestaan? Huurt u plancha's?
Alleen elektrische barbecues en plancha's zijn toegestaan, deze zijn niet beschikbaar voor verhuur.
13. Zijn dieren toegestaan ​​op de camping?
  • Ja. Dit is een optie, gefactureerd aan € 4,50 per nacht op een camping, of € 6 per nacht bij verhuur (NB: maximaal 1 dier per verhuur, tatoeage en up-to-date vaccinatieboekje).
  • Honden moeten op de camping aangelijnd zijn
  • Honden van de 1e en 2e categorie zijn niet toegestaan.
14. Bestrijkt het wifi-netwerk de hele camping? Wat is de prijs?
Ja, de verschillende prijzen worden getoond bij de receptie. Voorbeeld: 1 dag = 4 €, 7 dagen = 9 €, Familiepakket 4x14 dagen = 42 €.
15. Waar en wanneer kan ik naar mijn lokale markt?
Elke dag vindt er een markt plaats in de omgeving (dinsdag in Giens, zondag in de haven van Hyères, enz.).
16. Is het mogelijk om op elk moment de camping op te rijden?
Om de rust van uw nachten te bewaren, zijn de toegangspoorten van de camping gesloten van 23u tot 7u (24u tot 7u in juli-augustus).
17. Wat als ik na 20.00 uur arriveer?
Geen paniek als je een reservering hebt! Een nachtreceptiemedewerker begeleidt u naar uw accommodatie of locatie.
18. Is de camping toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit?
Neen. Neem contact op met Camping La Presqu'île de Giens, die beschikt over geschikte faciliteiten en accommodatie.
19. Mogen bezoekers mij bezoeken?
Ja. NB: Bezoekers die niet overnachten moeten een dagbelasting van € 5 betalen.
20. Mijn kind is minderjarig en wil met zijn vrienden op de camping verblijven. Is dit mogelijk?
Nee. In overeenstemming met het huishoudelijk reglement moeten minderjarigen gedurende hun hele verblijf worden vergezeld door een ouder of wettelijke voogd.
21. Waar zijn de supermarkten?
Naast de minimarkt die zich op de camping bevindt, vindt u in een straal van 10 km hypermarkten en supermarkten: Casino, Chronodrive, Géant Casino (+ rijden), Leclerc, Grand Frais, Intermarché (+ drive), Carrefour Market, Lidl, etc.
22. Wat is het openbaar vervoer rondom de camping?
Buslijn 67 rijdt tussen Hyères (stadscentrum en SNCF-treinstation) en Tour Fondue, halte "Estérel", 100 m van Camping La Tour Fondue.

Verhuur (stacaravans)

1. Kan ik mijn locatie precies kiezen?
U kunt uw voorkeuren aangeven bij het maken van uw reservering (bijvoorbeeld: wees op een rustige plek, dicht bij voorzieningen, zonnige, schaduwrijke locatie, dicht bij uw vrienden, een andere familie, enz.). Waar mogelijk wijst de camping u de locatie toe die het beste bij u past.
2. Worden baby's meegeteld in de accommodatiecapaciteit?
Ja, baby's worden meegeteld in de accommodatiecapaciteit, het maximale aantal personen in stacaravans mag niet worden overschreden.
3. Moet ik bij aankomst een borg betalen?
Ja. 100 € (per creditcard). Borg terug na de netheid inventaris op de dag van vertrek.
4. Is het mogelijk om met een aanhanger te komen?
Over het algemeen niet. Ja, alleen in bepaalde gevallen, na validatie door onze diensten (optie kost 4,50 €/nacht).
5. Zijn er kussens en dekens aanwezig?
Ja.
6. Huurt u babybedjes of stoelen?
Ja optioneel (kit babybedje + kinderstoel: € 2 per dag).
7. Is het mogelijk om mijn voertuig op mijn huurplaats te parkeren?
Ja.
8. Is het mogelijk om een parasolbed in de ouderlijke kamer te plaatsen?
Neen.
9. Is het mogelijk om met twee auto's te komen?
Meestal niet. Ja, in bepaalde gevallen na validatie door onze diensten.
10. Is het mogelijk om een ​​tent op te zetten voor mijn huurwoning?
Nee, je moet een extra locatie boeken, gelegen in het tentengebied.
11. Moet ik een afspraak maken voor de vertrekinventaris?
Neen. Vertrektijden zijn tussen 08.00 uur en 10.00 uur, zodra je aan de receptie hebt gemeld dat je klaar bent om te vertrekken.
12. Waar vind ik de inventaris van mijn accommodatie?
De inventaris is toegankelijk door te klikken op een gelijknamige knop op de pagina van elke accommodatie. Op verzoek kan het u ook per e-mail worden toegestuurd.

Kampeerplaatsen

1. Wat is de grootte van de staanplaatsen?
Rekening houdend met de begroeiing hebben de staanplaatsen voor tenten, caravans en campers op de camping een gemiddelde oppervlakte van 70 tot 80 m² (parking inbegrepen).
2. Kan ik mijn locatie precies kiezen?
U kunt uw voorkeuren aangeven bij het maken van uw reservering (bijvoorbeeld: wees op een rustige plek, dicht bij voorzieningen, zonnige, schaduwrijke locatie, dicht bij uw vrienden, een andere familie, enz.). Waar mogelijk wijst de camping u de locatie toe die het beste bij u past.
3. Is er een elektrische terminal beschikbaar op mijn staanplaats? Welke uitrusting moet ik meenemen?
Ja. Nabij elke locatie bevindt zich een terminal (conventionele of Europese stopcontacten). Om comfortabel te zijn, zorg voor een verlenging van 10 m en een stekkerdoos. Wij leveren adapters indien nodig, zolang de voorraad strekt.
4. Hoe zijn de sanitaire voorzieningen op de camping uitgerust?
De camping beschikt over 2 toiletgebouwen uitgerust met servies en wasbakken, toiletten, wasbakken en individuele cabines (douche of douche + lavabo en uitkleedruimte).
5. Zijn de staanplaatsen aangesloten op water?
Neen. In de sanitaire voorzieningen staan ​​waterpunten tot uw beschikking.
6. Is er toiletpapier aanwezig in de sanitaire voorzieningen?
Nee, het is aan iedereen om zijn eigen plannen te maken.
7. Verhuurt u koelkasten?
Neen. Op verzoek verstrekken wij de contactgegevens van dienstverleners, zodat de verhuur en levering op uw locatie worden gegarandeerd.
8. Is het mogelijk om met een aanhanger te komen?
Over het algemeen niet. Ja, alleen in bepaalde gevallen, na validatie door onze diensten (optie kost 4,50 €/nacht).
9. Is het mogelijk om mijn voertuig op mijn huurplaats te parkeren?
Ja.
10. Is het mogelijk om met twee auto's te komen?
Meestal niet. Ja, in bepaalde gevallen na validatie door onze diensten.

Restaurant

1. Wat zijn de openingstijden van het restaurant?
De openingstijden van het restaurant zijn variabel, maar wees gerust: ze dekken de behoeften van de klanten volgens de seizoenen, van 's morgens tot' s avonds.
2. Hoe bereikt u restaurant O’Pelican?
Telefonisch op +33 (0)4 94 35 14 81 of per e-mail restaurant.opelican@orange.fr.  
3. Biedt het restaurant afhaalmaaltijden aan?
Ja.
4. Wat is de prijs van halfpension? Vol pension?
Ter indicatie ongeveer 25 € / d / pers. halfpension, en 45 € / d / pers. vol pension.  

Minimarkt

1. Wat zijn de openingstijden van de minimarkt?
De minimarkt is open van 8u tot 12u30 en van 17u30 tot 19u30.
2. Welke producten kan ik in de buurtwinkel kopen?
Basisvoedingsmiddelen, brood en gebak, drogisterij. Verse groenten en fruit worden verkocht in een winkel op 150 m van de camping (over het algemeen geopend van mei tot oktober).

Porquerolles – Port Cros – Le Levant

1. Hoe lang duurt de overtocht naar de Golden Islands?
  • 20 minuten voor Porquerolles (vertrek vanaf de Tour Fondue);
  • Ongeveer 1 uur voor Port-Cros (vertrek vanuit de haven van Hyères);
  • Ongeveer 1u30 voor het Ile du Levant (vertrek vanuit de haven van Hyères).
2. Hoe vaak rijden de zeeshuttles naar Porquerolles?
In het hoogseizoen ongeveer elke 30 minuten. Bezoek de TLV-website: https://www.tlv-tvm.com/en/
3. Zijn er tickets te koop bij de receptie?
Neen. Bezoek de TLV-website: https://www.tlv-tvm.com/en/
4. Mag ik mijn fiets meenemen naar de eilanden? Zijn er geschikte routes?
Ja, alleen op Porquerolles, tegen een meerprijs van ongeveer € 17 per fiets. Verhuur mogelijk ter plaatse, in het dorp.

Fiets – Fietspaden

1. Verhuurt u fietsen?
Neen. Verhuur mogelijk bij onze partner Locabike(https://www.loca-bikes.com).
2. Is het mogelijk voor mijn kinderen om rond de camping te fietsen?
Ja. Pas wel op voor autoverkeer (beperkt tot 10 km/u).
3. Is het mogelijk om met de fiets naar het strand te gaan?
Neen. Het kustpad is alleen voor voetgangers.
4. Heeft de stad fietspaden?
Ja. Informatie over de fietspaden van de agglomeratie Toulon Provence Méditerranée: https://metropoletpm.fr/service/article/plan-velo.